1. Przedszkole realizuje cele i zadania określone w ustawie o systemie oświaty oraz
w przepisach wydanych na jej podstawie, a w szczególności w podstawie programowej wychowania przedszkolnego, koncentrując się na:
w przepisach wydanych na jej podstawie, a w szczególności w podstawie programowej wychowania przedszkolnego, koncentrując się na:
a) wspomaganiu i ukierunkowaniu rozwoju dziecka z jego wrodzonym potencjałem
i możliwościami rozwoju w relacjach ze środowiskiem społeczno-kulturalnym
i przyrodniczym,
i możliwościami rozwoju w relacjach ze środowiskiem społeczno-kulturalnym
i przyrodniczym,
b) udzielaniu dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
c) umożliwianiu dzieciom podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej,
d) sprawowaniu opieki nad dziećmi odpowiednio do ich potrzeb oraz możliwości przedszkola, organizowaniu opieki nad dziećmi orozpoznanych specyficznych trudnościach i uzdolnieniach
e) współdziałaniu z rodziną poprzez wspomaganie jej w wychowaniu dzieci, rozpoznawaniu możliwości rozwojowych dziecka, w miarę potrzeby podjęciu wczesnej interwencji specjalistów oraz przygotowaniu dziecka do nauki szkolnej.
2. Wynikające z powyższych celów zadania przedszkole realizuje w ramach następujących obszarów edukacyjnych:
a) poznawanie i rozumienie świata i siebie,
b) nabywanie umiejętności poprzez działanie,
c) odnajdywanie swojego miejsca w grupie rówieśniczej i wspólnocie,
d) budowanie systemu wartości.
3. Działania wychowawcze i edukacyjne nauczycieli koncentrują się w szczególności na:
a) zapewnieniu opieki i wspomaganiu rozwoju dziecka w przyjaznym, bezpiecznym
i zdrowym środowisku,
i zdrowym środowisku,
b) uwzględnianiu indywidualnych potrzeb dziecka, trosce o zapewnienie równych szans, umacnianiu wiary we własne siły i możliwości osiągania sukcesu,
c) zapewnieniu wsparcia i zindywidualizowanej pomocy dla dzieci z rozpoznanymi specyficznymi trudnościami (niepełnosprawne, przewlekle chore, przyjęte po przejściu z obcego systemu edukacji) jak i uzdolnieniami,
d) stwarzaniu warunków do rozwijania samodzielności, dążenia do osiągania celów, podejmowania odpowiedzialności za siebie i za najbliższe otoczenie,
e) rozwijaniu wrażliwości moralnej,
f) kształtowaniu umiejętności obserwacji, ułatwianiu rozumienia zjawisk zachodzących w dostępnym doświadczeniu dziecka otoczeniu przyrodniczym, społecznym, kulturowym i technicznym,
g) rozbudzaniu ciekawości poznawczej, zachęcaniu do aktywności badawczej
i wyrażania własnych myśli i przeżyć,
i wyrażania własnych myśli i przeżyć,
h) rozwijaniu wrażliwości estetycznej, tworzeniu warunków do rozwoju wyobraźni, fantazji oraz ekspresji plastycznej, muzycznej i ruchowej,
i) zapewnieniu warunków do harmonijnego rozwoju fizycznego, bezpiecznego postępowania i zachowań prozdrowotnych.
4. Przedszkole zapewnia opiekę, wychowanie i uczenie się w atmosferze akceptacji
i bezpieczeństwa oraz tworzy warunki umożliwiające dzieciom osiągnięcie gotowości szkolnej.
i bezpieczeństwa oraz tworzy warunki umożliwiające dzieciom osiągnięcie gotowości szkolnej.
5. Misja przedszkola:
JESTEŚMY PO TO, ABY:
- propagować w środowisku ideę integracji dzieci niepełnosprawnych oraz przewlekle chorych,
- uczyć dzieci z naszego przedszkola zaradności, samodzielności, tolerancji oraz bycia twórczym, umiejącym w pełni wykorzystać swoje możliwości
w dalszej edukacji,
- wspierać rodzinę w wychowaniu dziecka,
- współpracować z rodzicami w zaspokajaniu potrzeb dziecka
i wykorzystywaniu jego możliwości,
- wspierać indywidualny, odpowiedni do potrzeb i możliwości, rozwój każdego dziecka,
a jednocześnie uczyć go współpracy, wrażliwości na potrzeby innych oraz działania dla wspólnego dobra,
- kreować pozytywny wizerunek nauczyciela dobrze wykształconego, kompetentnego, zaangażowanego w swoją pracę.
W swej pracy będziemy kierować się szacunkiem do drugiego człowieka.
Nasze działania opierać się będą na powszechnie przyjętym systemie wartości. Będziemy przestrzegać postanowień zawartych w Konwencji o Prawach Dziecka.
Nasze przedszkole będzie pełnić funkcję doradczą i wspierającą rodziców.